Thursday 16 June 2011

Tentang 5 orang yang aku paling sayang

hahahah! Sakit usus aku main game tukar2 kertas ngan member2 sakai aku tadi. Gamenya begini. Duduk dalam 1 group consist of atleast 6 orang (ramai2 baru best). Koyakkn kertas panjang2 (ikut bilangan ahli dlm group). Bagi sehelai kertas yg dah dikoyakkn kepada setiap org dlm group. Pertama, semua orang kena tulis nama sesiapa yang semua orang dlm group tuh kenal (kalau x kenal x bes la). Pastu lipat bahagian yang ditulis. Pas kat org sebelah. Dah dapat kertas orang sebelah. Tulis pulak perbuatan. Pastu lipat. Pas kat orang sebelah. Teruskan buat mcm tu. Susunannya begini:
nama pertama
perbuatan
anggota badan
nama kedua
masa
tempat

Bila dah complete. Jadilah contohnya begini:
"Syafiqah mencungkil pusat Mustab ketika belajar dalam kelas sir Syahril"

Faham kenapa aku sakit perut sekarang? hahahahaha!

Okeh. Kembali ke sri pentas. Mari kita mulakan dengan 5 orang tersayang (selain ahli keluarga).

Manusia pertama:
Ummu 'Ammarah
Ummu atau nama manjanya mamu bestfriend aku sejak darjah 3. Jadi tahun ni genap 10 tahun kami menjadi bestfriend. Sekarang kami dah berjauhan. Aku kat malaysia. Dia lak kat mesir amek dentistry kat al-Azhar. Time kat skolah dulu aku selalu berkepit je ngan die. Macam pasangan lesbo pon ade gak..kahkah! Mamu teman aku ponteng kelas bahasa arab yang sirius shit bosan. Mamu jugak yang jadi geng aku baling kerusi kat mr.moustache time darjah 5 dulu. Dulu aku pernah jadi jiran die. Jarak rumah kami 2 buah rumah je. Time tu mmg sejarah hidup aku yang paling seronok. Tiap petang kami akan melepak kat taman permainan sambil usha rumah budak lelaki sekolah rendah kami yang hot. Kami akan tunggu sampai jam 5 petang sbb time tu budak laki tu slalu kluar main basikal dpan rumah die. Lagi satu, port kami lepak tu mmg best sbb leh tgk abang2 main bola sepak. Semua badan kental2. (kecik2 dah gatal). Kalau nak cerita lagi mmg panjang. Kenangan banyak sangat ngan die neh. 

Manusia Kedua
Mimi Syahirah
Lepas aku pindah sekolah kebangsaan, aku duduk sorang2 je. X de sape nak kawan dengan aku time tu. Mane taknye. Time masuk kelas buat kali pertama. Aku pakai tudung labuh, lengan bercekak, pandang je lantai. Kalau time rehat orang lain hu ha hu ha. Aku baca al-Quran. hahahah!. Kalau lelaki tegur aku. Aku buat dunno je. Aku selalu usha si mimi neh dari jauh sebab die pengawas pakai baju hijau. Aku ingat die kerek. Ntah mcm mana tiba2 aku boleh terrapat lak ngan die neh. Rupa2nya otak beliau sangat gila. Beliau jugak sangat femes kat skolah tuh sebab beliau terlalu peramah. Bila kami jalan saing2, orang akan cakap kami kembar. Taste die pulak, dia suka lelaki yang setahun lagi muda dari dia. hahaha. Dalam kelas aku sentiasa duduk sebelah dia. Satu hari tu cikgu jeles agaknya tengok kami bahagia bersama. Cikgu suruh aku pindah duduk sebelah orang lain. Aku menangis diiringi dengan lagu "percaya pada diri dengan harapan dan keyakinannnn" yang dinyanyikan oleh budak2 lelaki kelas aku. hahahahaha!

Manusia Ketiga
Nurul Syafiqah Izhar
Syafiqah atau nama manjanya sya setan suka beno menganjing aku. Tapi sebenarnya kawan yang suka menganjing kita tu lah kawan kita yang paling kita rapat. Aku jumpa setan ketot nih masa aku baru first day masuk UiTM Kuantan (the best place on Earth). Time awal2 kat UiTM dulu aku selalu nampak dia mengenang nasib kat balcony diiringi dengan titisan2 air mata. Homesick rupenye budak nih. Walaupun dah sebulan kami jadi roommate, kami langsung x bertegur sapa. (aku sebenarnya x berani nak tegur die sbb muka die mcm nak makan org) hahahah!. Tiba2 dia tanya aku something (hal ini private and confidential). Aku pon rupanya bersependapat dengan dia. Sejak tu kami kamcing. Beliaulah teman aku makan maggi, mengumpat, dan pernah sekali, mandi. hahahahah! kalau dia ada masalah dengan boypren dia. aku lah tempat  untuk dia luahkan perasaan. Walaupun kami baru kenal setahun lebih, tapi rasanya macam dah kenal 10 tahun. X dapat bayangkan kalau degree nanti kami terpisah. Cukuplah terpisah bilik sekalipon. Aku x dapat bayangkan.

Manusia Keempat
Winona Emmanuel
Winona atau lebih dikenali sebagai win ialah salah satunya bestfriend aku yang dari kepulauan Borneo. Aku jumpa budak sabah nih masa first day aku kat UiTM Kuantan (again, the best place on Earth). Aku ingat lagi time MDS (orientasi). Aku sentiasa berkepit dengan dia. Kalau nampak muka win, sebelah dia mesti muka aku. Bila orang lain kepenatan, kami terlompat2 girang macam budak terencat. Time sem 1 beliau sangat kejantanan dengan gaya rambut dia yang spikey. hahaha. Time duduk rumah A206 dulu kami selalu terdengar bunyi yang pelik2. Jadi tiap malam kami yang muslim akan pagar rumah kami dengan air Yassin. Win pulak pagar rumah kami dengan holy water. Jadi rumah kami double protected. Dulu win sangat kuat agama. Tiap pagi hari ahad dia akan bangun pagi gila untuk ke church. Paderi church tu pon sangat sayangkan beliau. Tapi sekarang ahad pagi dia bangun untuk pergi ECM. ish ish ish..Taste dia ni pulak pelik. Dia lebih bernafsu terhadap lelaki yang kurus kering dan x hensem. hahahaha!

Kelima (ini bukan manusia, ini kucing)
Pony Abdullah (aku tatau nama ayah dia)
Pony kucing aku yang paling bijak dalam sejarah kucing2 yang aku pernah bela. Aku terjumpa si comel sewaktu pulang dari sekolah (ayat iklan Daia). Sebenarnya dia dah follow aku sejak pagi lagi kat dalam kawasan skolah tu. Mana2 aku pergi dia ikut. Sampai aku nak balik. Jadi aku pon mintak kebenaran dengan pak guard untuk ambil dia bawak balik rumah. Aku jaga dia baik2. Bawa pergi jumpa doktor untuk mintak ubat telinga dia yang kurap time tuh. Mandikan dia dengan syampu Pantene. Bagi dia makan ayam rebus sampai gemok. Lepas 3 minggu aku ambil dia. Dia beranak. Anak dia ada 3 ekor. Tapi semua nakal2. Berak kat katil nenek aku. Jadi mak aku buang derang. Tinggallah Pony tanpa anak2. Pony satu2nya kucing aku yang boleh bawak teman tidur malam. Sebab kalau dia nak berak dia akan bagitau "MIAAAUUUU!" yang bermaksud "aku nak berak, cepat bagi aku klua!" . Kalau ada lipas, aku akan suruh dia pergi bunuh. Dia main2 dengan lipas tu sampai lipas tu mampos. Pernah sekali tu dia bawak balik burung Wak Wak yang dia bersusah payah tangkapkan untuk aku. Tapi aku lepaskan balik burung tu sebab mak aku pernah cakap burung tu dah x banyak dah sekarang. Lepas aku lepaskan, Pony terus merajuk dengan aku. Aku panggil dia makan pon dia x nak balik sampai malam. Haritu yang terbaru, ada ular masuk rumah aku. Mak aku cakap Pony yang tolong halang ular tu supaya x masuk sampai dapur. Pony dah ada boypren. Nama boypren dia Dutch (kucing rumah sebelah).

Sebenarnya ramai lagi manusia2 yang aku sayang. Terlalu ramai. tapi benda alah ni mintak 5 orang je. Jadi yana, wani, nana, dibah, wawa, dan korang2 semua jangan nangis keh?. chill. hahaha.





p/s: kejap lagi aku sambung orang yang aku benci pulak. sya dah x sabar2 sangat nak baca. haha

No comments: